sprawdzić

Panowie przyszli podumali,
- przełożyli belki rozdzielacza (z przepływomierzem na zasilanie).
- przepompowali w celu odpowietrzenia całą podłogówkę z separatorem w postaci dużego kanistra, trzeba przyznać że powietrza było naprawdę sporo...
- sprawdzili jeszcze raz pompę obiegową. Taki montaż pompy jest niedopuszczalny - woda kapiąca z pompy może wlać sie do skrzyneczki prądowej co może doprowadzić nawet do porażenia prądem, a przynajmniej do wywalenia różnicówki. Po tej wypowiedzi zadzwoniłam na nr serwisowy Wilo i Pan z którym rozmawiałam potwierdził słowa i moje przeczucia...
Trzeba to obrócić - tzn tą zewnętrzną obudowę wraz ze skrzyneczką prądową.Widzisz nie jestem znawcą w temacie pomp ciepła no ale w swojej praktyce zawodowej miałem do czynienia z buforami nie raz nie dwa w układach opartych na kominkach z płaszczem wodnym i solarach czy też piecach gazowych takie układy zwą się zintegrowanymi. Woda grzewcza w buforze powinna się układać warstwowo to znaczy http://przylacza.com.pl/oferta/tym zimniejsza im w górę to cieplejsza natomiast odbiór ciepła poprzez podłogówkę powinien odbywać się w górnej części bufora przyczyny twoich preturbacji upatrywał bym w jakimś błędzie podłączenia ale nie mam pojęcia jakim bowiem nie widzę bufora ani opisanych przyłączy do niego więc nie jestem w stanie zdiagnozować przyczyny

Muszę jednak przyznać że coraz bardziej tracę zaufanie do moich instalatorów.Nie jestem pewien czy dobrze interpretuje te znaczki na wyświetlaczu, ale:
1. te 48stopni to temp na wyjsciu pompy.
2. 27 to może być temp na wyjściu mieszacza do podłogówki. Jak do wygrzewania to chyba ok. Ja w sezonie mam 36.

Bo wytłumaczcie mi proszę, jak to możliwe że w moim buforze pompa pokazuje NIŻSZĄ temperaturę u góry zbiornika (czyli na zasilaniu podłogówki) a wyższą na dole bufora (czyli powrót)

Ponieważ staram się wygrzać jastrych pompa ma włączony okres grzewczy... Gdy się załącza, na górze bufora jest ok 27st, a na dole nawet 47st...
Czyżby woda płynęła przez instalację w odwrotnym kierunku?pamiętam dokładnie z różnych prospektów, opisów itp że ciepła woda powinna być wyżej a zimna niżej (zresztą to chyba podobna zasada do tej z ciepłym powietrzem  )
Najdziwniejsze jest to że w momencie pracy pompy ewidentnie temperatura na dole bufora jest znacznie wyższa:
Zadana temperatura czego, wnętrza domu czy temp czynnika? Jaką temperaturę masz w domu?
Czujnik zewnętrzny - nie znam sterownika ale może po prostu on decyduje że nie będzie grzał bo temperatura zewnętrzna jest zbliżona do wewnętrznej? może w menu jest opcja aby sterownik ignorował temp zewn (wyłączenie pogodówki). samo odpięcie może być interpretowane jako awaria. Poczytaj instrukcje sterownika.Czyli przepływ jest. W mojej instalacji, po zamontowaniu wodomierza (do celów obliczenia ilości przekazywanej energii) przepływ jest na poziomie 1 z grosikami l/s na najwyższym biegu (pompa główna) Nie mam przepływomierza na podłogówce.

W ogóle u mnie jest dosyć dziwnie. Już powoli mnie to wkurza, że muszę wszystko sama rozgryzać, a ekipa mi wciska że wszystko jest ok 

Wygrzewam od 2 tygodni, ale podłoga na ZASILANIU pokazuje 27st i powyżej tej temp nie udało mi się rozbujać. Zadana to na chwilę obecną 32st.
Za mało?
Mam czujnik zewnętrzny, może go odpiąć?

Mam dom o pow ok 105mkw cały w podłogówce, 8 pętli. Przepływ niezależnie od liczby otwartych pętli osiąga od 2-2,5 l/s... I to na najwyższym biegu pompy obiegowej....

Sytuacja się normuje, odczyty zaczynają być prawidłowe: czyli góra bufora cieplejsza od dołu
Przepływomierze przy maksymalnym otwarciu pokazują wartość 2 (m/h,m/min???  )
Nie wiem czy to dużo czy mało, ale płynie

Komentarze

Popularne posty