delta

Czy jest jakas zaleznosc Delty T DZ, GZ, na zuzycie pradu przez PC? Czy sa jakies zasady ktore wplywaja na wieksze lub mniejsze zuzycie?GZ to podlogowka.Jak mozna optymalnie to ustawic zeby bylo jak najbardziej ekonomicznie. Delta T dz i gz to kompromis pomiędzy sprawnością samej pc a mocą obiegówek. Czym mniejsza delta, tym sprawność pc lepsza, ale od pewnego punktu obiegówki muszą zużyć tyle prądu żeby przepompować odpowiednią ilość wody, że sprawność całego układu pc+obiegówki maleje. Czym większa moc obiegówki tym mniejsza delta. Przyjmuje się, że optymalna delta dz to koło 4 stopni, a dla gz trochę więcej, koło 5-7. Czym mniejsze opory przepływu, tym łatwiej i taniej osiągnąć małą deltę. Jeśli będzie mniejsza od podanych przeze mnie wartości, to i lepiej. Ja mam np. na dz deltę koło 2 stopni. U mnie delta DZ wychodzi 2,7-2,8 a na gorne w tej chwili mam 8,7-8,9.Wg tego co napisales to na GZ chyba ciut za duza, pompa obiegowa na 3 biegu.Moze jak zwieksze przeplywy na rozdzielaczach troche, to spadnie. Posiadam PC Viessmann 222-G na sterowniku Vitotronic 200 ze sterowaniem pogodowym. GZ całość na podłogówce ustawione z dT 7K. Z tego co zauważyłem po sterowniku gdy wymagana tmp. zasilania (wynikająca z pogodówki) jest np. 30st pompa pracuje by osiągnąć wymaganą temp. powrotu wedłóg moich obserwacji jest to 27st. czyli dT między zasilaniem a powrotem 3K!. Pompa osiąga temp. zasilania w granicach 32st i dalej nie grzeje zasilanie staje się chłodniejsze. I z tego powodu nie może osiągnąć wymaganych 27st. na powrocie. Pompa pracuje bardzo długo po 16-20 godzin. Zwiększyłem przepływy w poszczególnych pętlach zobaczę co się będzie działo. Tu miałbym pytanie do użytkowników Viessmanna jak jest u was ? Do jakiej tmp. zasilania powinna dojść pompa przy wymaganej tmp. 30st ? Czy też u was pompa wyłącza się jak osignie temp. powrotu o 3K niższą niż zasilanie ? Dlaczego Viessmann podaje że dT GZ 6-8K.Pewnie przy 8K nigdy by się nie wyłączyła. Nie mam ani bufora ani mieszacza na GZ. W pomieszczeniach staram się utrzymać 20-21st. Chciałbym poprostu rozgryść sterownik żeby poznać cykl pracy urządzenia. Temp. w pomiszceniu zależna jest od temperatur zasilania i powrotu. Można mieć np. 40 zasilanie i 20 powrót i temp. w pomieszczeniu 20st. Jak równierz 35-30 przy takiej samej temp. Chyba że się mylę. Jednak w pierwszym przypadku PC nigdy się nie wyłączy bo z tego co zaobserwowałem w Viessmanie pompa się wyłączy wtedy gdy osiągniesz odpowiednią temp. powrotu.

Komentarze

Popularne posty