woda

nie chłonie wody, to nie znaczy, że jego warstwa jest wodoszczelna. sprawdzone doświadczalnie: ułożenie w co najmniej 2 warstwach z łączeniem szczelin powyżej 2mm przepuszcza wodę. nie wiem, czy jes wykonalne, zrobić to szczelnie. do tego xps docinany -na docinanej krawędzi trochę wody łapie. ma sens to przy stropodachu odwróconym jako ochrona membrany dachowej. ja zastosowałem hybrydę (przy okazji wyszło taniej). na tarasie pod membraną mam EPS 100 10 cm + spadek z EPS, na tym membrana EPDM, na tym 5 cm XPS, geowłóknina i warstwa dociskowa.Taka hybryda jaką masz to bardzo fajne rozwiązanie bo nie zamyka drogi do zagospodarowania dachu płaskiego. Ja mam EPS 100 na stropie na tym , wylewkę spadkową i EPDM Firestone. Na to geowłóknina i warstwa dociskowa. Na części dachu zrobimy jeszcze 5cm XPS na EPDM aby móc tam wyłożyć w przyszłości panele z drewna egzot. aby taras był użytkowy. Rozwiązanie pakietów bez ram wdrożone u mnie minionej zimy. Z moich obserwacji o czym już rozmawiałem , okna wielkości 2,2x0,9 jak najbardziej nadają się jeszcze do montażu szklenia bez ramy. U siebie mam wersję montażu podstawową ale pewnie Konrad zrobi już wersję BETA o której również rozmawialiśmy u mnie na budowie od fundamentów będzie izolacja pozioma , o ile bloczki nie będą składowane na gruncie i nie wypiją wody np. z deszczu lub podczas murowania (na pewno nie od zaprawy, bo będą klejone ).. pozostaje temat tynków ... ale po uruchomieniu WM w 1 sezonie wilgoć technologiczna zostanie usunięta czyż nie tak to wygląda? Czy silikat, czy gazobeton, czy cegła, jeden ciul (a może nie?)... TAki rok jak ten i żegnaj wizjo nienasiąkniętej ściany.... Dachu od razu nie da się zrobić, nie w parę dni, tym bardziej samemu ściany postawić. Więc nie nasięknięta ściana to nierealna wizja, chyba, że bedziesz miał minimum miesiąc suszy.... Podobne eksperymenty jak TB z wiadrami+kable grzewcze, czy pudełko styropianowe+żarówka, czyli "jak naginać rzeczywistość, aby wyszło na nasze" - czy Ty kiedykolwiek widziałeś aby ściana parteru stała w wodzie? czy kiedykolwiek byłeś na budowie z BK bez dachu po kilkudniowych deszczach i zaobserwowałeś że ściana jest na wskroś nasiąknięta wodą? Z moich obserwacji na scianach z bk ktore stawialem u siebie: - nasiakliwość bk jest ogromna - pierwszy wiersz mając bezpośredni kontakt z płytą był niemal cały zielony a wiec tej wilgoci ciągnie jak gąbka - pozostałe warstwy mimo opadów nie były tak nasiąknięte ale nie były tez suche, natomiast wydaje mi się ze co by nie mówić to chyba bk oddaje tą wilgoć prawie tak szybko jak się jej nabył Ja mimo wszystko nie widziałbym problemu w tym że będzie bk narażony na wilgoć i opady, w końcu kiedyś trzeba ten dom postawić a trafić na okienko miesięczne bez opadów jest raczej mało prawdopodobne. Ps.1. Osobiscie budowanie z bk uwazam za porazke, mimo ze nie szło mi źle i tak dalej ale drugim razem cały dom stawiałbym z klocków styro - oczywiście jeśli miałbym go znów budowć własnoręcznie. Konrad jeszcze nie jest za późno - zamów klocki - postawisz go w dwa dni razem z wieńcem i nadprożami a z bk w pojedynke zejdzie ci myślę ze dwa tygodnie i odchorujesz kręgosłupem dźwiganie bloczków. Czas to też.pieniądz. Ps. 2. A mnie wydawał się ren rok bardzo dobry pod względem pogody bo przestoju deszczowego miałem u siebie w firmie w sumie trzy dni od marca (deszcz który rzeczywiscie był deszczem a nie jakaś mrzawka). Moje pakiety sprawdzają się bardzo dobrze. Zarówno pojedynczy jak i podwójny z Ug=0,28 unikaj membran PCV. Każda jedna EPDM jest naprawa uszkodzonej kanalizacji z kamionki lepsza od PCV. Ja korzystałem dawniej z Carlisle. Teraz od paru lat stosuję w pracy Firestone'a więc przy robieniu dachu wybór był oczywisty Są dostępne długie i szerokie rolki i może się okazać że uda Ci się zrobić dach z jednego kawałka.Rzeczywiście, pcv nie biorę pod uwagę, zbliżony cenowo, a dużo gorszy materiał. na pewno skupię się na EPDM ze względu na wymiary. Carlisle= Resitrix, i to na pewno dobry producent, tylko głupio tak polegać na 1 produkcie, bez żadnego odniesienia cenowego i backupu.zgodnie z uzyskaną zgodą z UM na wycinkę drzew działamy .. na koniec została najwyższa brzoza, dodatkowo nachylona w stronę sąsiada , w pierwszej kolejności piłką ręczną zetnę jej koronę - później da się ją owalić w innym kierunku , gdyby nie to podcięcie jej z którejkolwiek strony nic by nie dało bo ciężar korony pociągnął by drzewo i tak w stronę garaży u sąsiada które są w granicy działki że pod wierzchnia warstwą to chyba logiczne, przecież kurde nie na. myślałem że skoro pod płytę fundamentową się nadaję bo nie wchłania wilgoci to również w płaski dachu będzie dobra. gdyby robić standardowy odwrócony, to zimna woda na pewno dostanie się pomiędzy płyty XPS i wydaje mi się, że może wychładzać strop.

Komentarze

Popularne posty