bloczek

Film zrobiony pewnie "pod producenta" materiału budowlanego i jak napisał gentoox: "czyli "jak naginać rzeczywistość, aby wyszło na nasze" Budowałem z BK, bo jest łatwy w obróbce, duży bloczek i w miarę lekki. Oczywiście nasiąknięty, to masakra, ale na ścianie wyschnie szybko. Poza tym najlepiej od razu zrobić wieniec, jeśli ktoś chce zostawiać na zimę gołe ściany. Można też górę ściany przykryć folią. Ściany mam suche, to co na zewnątrz zamoknie, jeśli zatnie deszcz pod okap jest pomijalne. Zielone wykwity nie oznaczają zawilgocenia ściany w środku, lecz tylko jej zewnętrznej warstwy, bo np. deszcz odbija się od ziemi i chlapie na ścianę, co skutkuje jej dłuższym zawilgoceniem. Czasem widać gotowe elewacje pokryte zielonkawym nalotem- wcale nie znaczy, że w tych domach jest wilgoć, bo to jest tylko na tynku.Nawet licząc koszty klocków styro (jeśli cenisz swój czas bardziej niż po stawkach robotnika budowlanego) uważam że dla mnie nie ma lepszego materiału do budowy. Ot,takie moje subiektywne odczucie na podstawie doświadczenia z kilkoma wiodącymi materiałami budowlanymi i klockami styro. No może jeszcze czysty beton ale to już tylko for fun Poza tym nikt nie stawia domu na wodzie, żeby sprawdzać nasiąkanie materiałów, jak ten "eksperyment" w filmiku.produkt dla kogoś kto ceni czas i wygodę - to nie jest tak że mój czas nic nie kosztuje ... ale mam go na tyle że bez znaczenia czy dom powstanie w 2 dni czy 2 miesiące ... a wydam dużo, dużo mniej wydam ... w tej inwestycji tniemy koszty gdzie się da Nie licząc kosztu uważasz ze bloczki styropianowe są najlepsze z wszystkich materiałów? Z tym zaciąganiem chodzi mi o pewien przypadek. Znajomy z rodziny ma domek może 10letni lawy i pustak max. W wyniku przerwania drenaży poziom wód musiał wzrosnąć i ściany zaczęły pociągać wodę do tego stopnia ze zaczął wychodzić grzyb przy podłogach. z betonem kojarzą mi się bunkry a nie domy, albo piwnice szczególnie te na wsiach co są w ziemi kopane aby było tam chłodno więc jakoś nie jestem przekonany do tego że w betonie można dobrze mieszkać. ale jak ktoś chce to nikt mu nie zabroni. Ja chciałbym dlatego tez tego uniknąć, ale ja miałbym płytę z xps. Dzięki xps odcinam grunt od płyty ale jakby mi coś takiego stało i płyta dostałaby wody to masakra. nie byłem w PINB i nie wie na jakim etapie jest pozwolenie - na razie żadne pismo z urzędu nie przyszło Suszenie materiałów na słońcu- niby wszystko ok, ale te najszybciej wysychające są ciemne, czyli szybciej się nagrzewają i schną. Po takim "badaniu" przelewania wody przez keramzyt od razu odpuściłbym sobie ten materiał- przeleci woda, to i wiało też będzie

Komentarze

Popularne posty